onsdag 29. september 2010

Netvibes

Vi fikk i oppgave å lage et informasjonsnav i Netvibes for en tenkt klasse vi skulle undervise i. 
Fagområdene jeg føler  meg sterkest på, er fotografi, film og medie-produksjon. Jeg valgte derfor å påbegynne en plan for undervisning innen fotografi som en klasse kunne fulgt uke etter uke.Opplegget jeg la opp til var inspirert fra da jeg tok foto for media for ett år siden.
I tillegg la jeg ut noen lenker, deriblant en over været og kommende værvarsel for lokal området. Dette fordi fotografi kan være svært avhengig til utendørsfoto. I tillegg la jeg en lenke til fotografi blog samt en side som jevnlig oppdateres med fotografi tips.

Dette er så klart bare en start, men netvibes er noe jeg absolutt kunne tenke meg å benytte til undervisning i min kommende praksis.

Her er lenke til min Netvibes side: klikk her!

2 kommentarer:

  1. Flott at du fikk Netvibes til å fungere, selv knotet jeg en del :p Men det var hovedsaklig med Yahoo Pipes, som jeg er litt usikker på om du har brukt.

    Skal jeg si noe kritisk om Netvibes din, så er det at den var litt «lang». Jeg måtte rulle en del ned for å se alt innholdet. Det kunne kanskje være en ide å velge en annen layout og kanskje dele opp de forskjellige informasjonskanalene i forskjellige grupper og plassere dem i separate tabber?
    Du har valgt ut gode ressurser å legge inn i Netvibes, og jeg synest været var en god ide! Dette betyr jo en del for fotografer.

    SvarSlett
  2. Som Torgeir nevner er det bra du fikk den til å fungere, det var en merkelig portal å sette seg inn i.

    Jeg liker oversikten og spesielt de enkle men fine oppgavene som man kan følge. Det er vanskelig å gi seg selv konkrete oppgaver, derfor kan det være bra å følge en slik liste. Fine essensielle ting du har tatt med.

    SvarSlett